FORMACIÓ MÈTODE NS COS-VEU

"Cos i veu són indestriables. El seu estudi ha d'anar en paral·lel"

Formació Presencial - 45 hores (15 hores / mòdul)

  • INFORMACIÓ
  • OBJECTIUS
  • MÒDUL 1 - VEU
  • MÒDUL 2 - RESPIRACIÓ
  • MÒDUL 3 - COS-VEU
  • QUÈ ÉS EL MÈTODE NINASTUDIO

Un sistema d’entrenament de cos i veu dissenyat per assolir la màxim eficiència vocal i vèncer les resistències i tensions.

  • BASE CIENTÍFICA

El Mètode NS es fonamenta en el coneixement anatòmic, fisiològic i acústic de la veu, les bases biomecàniques del moviment i les correlacions que es produeixen entre cos i veu derivades del comportament corporal i el vocal.

  • ENTRENAR AMB EL MÈTODE NS

Les sessions d’entrenament vocal orientades al cant, la parla (habilitats comunicatives) i la rehabilitació logopèdica s’articulen a través del mètode NS. Demana informació sobre les classes i coneix l’equip docent.

  • FORMAR-ME AMB EL MÈTODE NS

La formació s’adreça a logopedes graduats i/o estudiants de logopèdia, fisioterapeutes, osteòpates i professors de cant. També a qualsevol professional de l’àmbit de la salut que desitgi formar-se en aquest camp. El curs de formació compren 3 mòduls i s’imparteix a les instal·lacions de NinaStudio, Rambla Can Mora, 27 – Sant Cugat del Vallès.

 

Informació dates i reserva de places

cursos@ninastudio.es – 93 674 70 45

  • OBJECTIUS GENERALS DE LA FORMACIÓ
  1. Analitzar i entendre les principals correlacions entre cos i veu derivades de la postura, l’alineació i la hipotonia.
  2. Analitzar i entendre les principals correlacions entre veu i cos derivades del mal ús o abús vocal, de la funció professional i dels hàbits o estil de vida.
  3. Capacitar el participant per saber avaluar/examinar la postura, realitzar-ne una valoració (screening) i establir les possibles correlacions entre cos i veu que poden estar provocant resistències i tensions.
  4. Dissenyar pautes i/o exercicis en funció de la resistència, tensió, mancança o fortalesa del pacient/alumne.
  5. Integrar l’entrenament corporal al vocal mitjançant un repertori d’exercicis i un model de sessió
  6. Enumerar i descriure els problemes més comuns en pacients i alumnes i establir procediments i exercicis per a la reeducació i solució del problema
  • OBJECTIUS ESPECÍFICS

MÒDUL 1

  1. Identificar i descriure els problemes més habituals relacionats amb l’exigència vocal de les veus d’ús professional.
  2. Analitzar la laringe des de la doble perspectiva d’estructura de supervivència (funcions primàries) i d’instrument musical (funció expressiva i comunicativa).
  3. Determinar les correlacions acústiques (instrument musical) i les resistències neurològiques i fisiològiques (estructura de supervivència) en la parla i el cant.
  4. Aprofundir en la fisiologia de la laringe i el tracte vocal.
  5. Establir les correlacions acústiques derivades del comportament de cadascun d’aquests sistemes (vibrador i amplificador) i les sinergies que estableixen entre ells.

MÒDUL 2

  1. Descriure la fisiologia de la respiració en general i l’adpatació i funció d’aquesta en la parla i el cant.
  2. Analitzar els distints tipus respiratoris i la seva funció en la parla i al cant.
  3. Analitzar, entendre i experimentar la funció estabilitzadora dels músculs implicats en la respiració.

MÒDUL 3

  1. Descriure els principals ancoratges corporals i la seva funció estabilitzadora.
  2. Avaluar la postura corporal i interpretar les necessitats corporals per a una millor funcionalitat i salut vocal
  3. Experimentar un repertori d’exercicis i la seva integració en el treball vocal
  4. Aplicar un repertori d’exercicis corporals a l’entrenament vocal, el treball de presència escènica i el desenvolupament de la gestió emocional.

 

Informació dates i reserva de places

cursos@ninastudio.es – 93 674 70 45

Veus d’ús professional: ATLETES DE LA VEU

  • Sons de la parla, sons del cant. Dos codis, una mecànica
  • Ús professional de la veu
  • Veu, cos i cognició
  • Classificació d’oficis amb ús professional de la veu. Singularitats i necessitats.

Com fem el que fem amb la veu

  • Bases fisiològiques del so
  • Esforç i sobreesforç vocal
  • Les tres comportes de tancament. Funció primària amb implicacions en la fonació i el cant
  • Monitoratge intern. L’eina fonamental per controlar l’esforç.

Fisiologia de la veu. Correlacions fisiologia/acústica

  • Plecs vocals falsos o bandes ventriculars
  • Plecs vocals veritables (I). Freqüència fonamental, harmònics i intensitat
  • Plecs vocals veritables (II). Tipus d’inicis i finals de so
  • Plecs vocals veritables (III). Patrons de vibració i la seva correlació acústica
  • Laringe: Cartílag tiroide i cartílag cricoides. Implicacions en la ressonància, la freqüència i la qualitat vocal
  • Esfínter aritenoepiglòtic: la projecció
  • Paladar tou o vel del paladar: implicacions en l’amplificació dels harmònics i l’ancoratge cervical

L’esquelet de la respiració

  • Músculs de la respiració
  • Les forces implicades en la respiració
  • L’elàstic del pulmó: principal expirador
  • Volums d’aire. VC, VRI, VRE, VC. Implicacions en la fonació i el cant

Els dos grans tipus de respiració

  • Inspiració i expiració. Dos fluxes, un continuum
  • Fisiologia de la respiració diafragmàtica: mecanisme I i mecanisme II
  • Fisiologia de la inspiració intercostal
  • Fisiologia de l’expiració: mecanisme toràcic, mecanisme abdominal
  • Avantatges i inconvenients

Exercicis pràctics

  • Observació del gest respiratori
  • El llenguatge. Consignes verbals. Economia del llenguatge, instruccions clares
  • El tacte com a eina per reorientar i proposar
  • Exercicis de propiocepció
  • Feedback visual
  • Exercicis prefonatoris per desenvolupar una millor coordinació fonorespiratòria
  • Exercicis fonatoris amb seqüencies sistematitzades (vocalitzacions)

El cos, origen de l’eficàcia vocal

  • Sistema digestiu. Implicacions per als plecs vocals
  • Pautes d’higiene vocal. Implicacions per a la salut vocal dels professionals de la veu
  • Activitat física. Implicacions per a la veu i la respiració

Musculatura intrínseca, extrínseca i estabilitzadora

  • Què és l’anomenat suport de la veu?
  • Qui dóna estabilitat a la veu?

Ancoratges

  • cervical
  • escapular
  • pelvià

Alineació

  • Observació i anàlisi de la postura. Implicacions en la intensitat i els harmònics
  • Mobilització de les principals articulacions
  • Mobilització de la caixa toràcica en particular i del cos en general
  • Exercicis de coordinació/dissociació
  • Eines per treballar i desenvolupar la propiocepció o el monitoratge intern
Top